2014-05-08

Fuckin' unbelievable

Det känns som att mitt bråck är tillbaka igen. Har gått igenom tre operationer... så jag hoppas verkligen att jag har fel angående bråcket. Försöker tänka på annat men jag har ångest som fan. Allt är precis som när jag hade bråck... platt när jag precis stigit upp och som en stor bula efter ett tag. När man petar på det känns det ungefär som att något fyllt en ballong med luft och sedan petat in den under huden. Idag har jag ätit totalt 3,5 mg Xanor... 1,5 mg för att jag skulle ta bort stygnen och resten under under kvällen för hela den här bråck- eller inte bråck-grejen. Jag känner mig skitnere och det beror kanske också på att jag ska ha mens nästa vecka.

Men det här med mat... Nu vågar jag knappt inte äta mat av två orsaker: möjligheten till bråck och smärtan jag upplevde häromdagen. Jag får leva på soppa och fruktpuré.

Nu ska jag sova. Mårten har erbjudit sig att ringa kirurgen men det är inte säkert att han får tag i någon på en fredag. Även om han lyckas så kommer de säkert säga som förra året att man måste vänta till operationssvullnaden gått ner. Så jag får väl försöka hitta något som får mig att vilja leva... shopping funkar... lite i alla fall.