2014-05-18

Värk

Magvärk och huvudvärk... usch! Jag känner bara för att sova men jag ska ner och hämta lite katrinplommonjuice. Jag känner inte för att dricka det, men det är bra för magen och när man väl öppnat flaskan så måste man dricka upp juicen inom... fyra dagar tror jag. Vem vet, kanske huvudvärken försvinner också om jag dricker. Jag får nog i mig alldeles för lite vätska just nu. Mer dricka, mindre mat. Till middag ska jag bara äta ett äpple och sockerfri vaniljglass. Det är långt ifrån min favoritglassmak men när det gäller sockerfritt finns det inte så mycket att välja på. Alvesta Glass har 6 olika sorter: Vanilj, Choklad, Saltlakrits, Vaniljdröm (den köper jag), Chokladbomb och Himmelsk röra. Förut köpte jag Himmelsk röra (smörkolasmak ripplad med chokladsås) men sedan tröttnade jag på den för det var för mycket choklad i...