2021-08-13

Jag gick inte och lade mig när jag sa att jag skulle det. Satt uppe och spelade spel och kollade på Youtube. Några minuter efter jag lade mig (kanske efter 05:30)... och nästan sov, sköljde de där hemska känslorna över mig igen. Alltså det där jag skrivit om förut att kroppen rycks upp ur... nja, nästan sömnen. Det var värre än vanligt igår. Jätteobehagligt. Tittar man på diagrammen kanske man kan lista ut varför. Det första är min hjärtrytm som stupade från ca 88 slag i minuten till 68. Andra diagrammet visar variationer i syresättningen av blodet. Ungefär samtidigt som min puls sjönk så blev det en stor förändring, förmodligen sämre syresättning. Då ska vi se... pulsen sjönk alltså från 88 till 68 och syresättningen minskade drastiskt... men inte så pass mycket att det räknades som en stor variation av aktivitetsarmbandet. Det räckte kanske för att min hjärna skulle tolka signalerna fel och skicka ut VAKNA-signaler på en gång. Jag mådde inte alls bra. Det var inte bara det där att det kändes som att få mängder av adrenalin i kroppen. Jag började frysa, skaka och mådde inte bra... men det går inte att förklara på vilket sätt. Jag tog en sömntablett och försökte sova. Det tog ett tag men till slut somnade jag. Jag ska kolla tempen på en gång. 36,9... jaha, det var ju normalt. Nej, nu ska jag väl ta mina morgonpiller: Lergigan, Omeprazol och så lite hälsokost: multivitamin/mineral, Silicea (för hud, hår och naglar), tar även en åksjuketablett (Postafen) för jag mår illa... men inte så pass illa att jag behöver ta en Ondansetron. Jag har inte så många av dem så det är bättre att bara använda dem när man mår riktigt illa.