2021-08-12

Jag har knappt kunnat ha balkongdörren öppen idag för folk röker hela jävla tiden. Jag har haft öppet ett tag nu för de flesta sover. Var dock tvungen att stänga för någon minut sedan... för någon poppar popcorn och det stinker... utifrån alltså, inte från trapphuset. I vanliga fall har jag inget emot popcorn-lukt men när jag mår illa blir det bara äckligt att känna doft av popcorn, olja och annat skit.

Imorgon ska det bli sol och 23 grader. Det kommer bli varmt som fan inne hos mig och jag tycker synd om fåglarna. Min fågelhanne satt med öppen näbb redan tidigare idag när det var typ 27 grader inne. Jag har haft båda fläktarna på hela dagen. Jag har egentligen en tredje som min mamma betalade. Grejen är att den första pelarfläkten var toppen... men ju mer jag använde den desto konstigare lät den. Misstänker att det är något fel på själva motorn. Mårten hjälpte mig att byta den mot en ny tidigare idag. Jag monterade ihop den, fäste den på bottenplattan, började ställa upp den lodrätt... och så lät det som att legobitar åkte omkring i fläkten så jag vågade inte ens testa om den fungerade. Mårten kommer imorgon och hjälper mig att byta fläkten... igen.

Jag fattar inte varför allt ska vara så krångligt. Jag beställde ju hudvård och parfym nyligen. Tror du allt var bra där? Nej. Varorna kom fort... men när jag kollade igenom paketet såg jag att de hade missat att lägga i en stor flaska parfym. Jag köpte nämligen två av samma sort i både 30 ml och 100 ml. De har skickat en nu... så vi får väl se om det blir rätt. Från och med nu ska jag i alla fall börja filma varje gång jag öppnar paket så att man kan bevisa att saker och ting är som man säger. För kollar man hur allt var packat i det paketet så såg det ut som att det var en tom plats lagom för en parfym. Så vad hände? Glömde de lägga i eller har de någon anställd som snor saker här och där från paket? Spelar ingen roll egentligen... jag måste bara komma ihåg att filma allt.

Jag ska testa att öppna balkongdörren nu... förhoppningsvis utan konstiga dofter som strömmar in i lägenheten.