2021-08-03

Jag har just beställt tre kjolar för 1700 kr. Det låter kanske mycket... men jag fick 989 kr rabatt. Jag hade ingen aning om det skulle vara så svårt att hitta kjolar jag skulle tycka om. Försökte nämligen hitta någon kjol jag skulle kunna ha på vintern också med typ strumpbyxor under. Jag är inte säker på att jag kommer i några av mina jeans så jag tänkte att kjol skulle fungera istället. Fast nu blev jag osäker på om jag har strumpbyxor eller leggings som passar... Leggings vore på sätt och vis mer hygieniskt. Då kan man byta strumpor.. för det behövs en jävla massa strumpbyxor om man ska tvätta dem efter varje gång man använt dem... eller ett par gånger. Fötter luktar ju inte gott... framförallt om man har skor som inte andas.

Äh... jag var i alla fall ute efter en tjockare, lång och vid kjol. Hittade ingen tjock men de jag köpte uppfyllde de andra kriterierna. Jag satt i flera timmar innan jag hittade en modell som jag gillade hos Superdry. Jag köpte samma modell i olika färger. Två av färgerna var ganska fula... men ju mer jag tittade så kände jag bara... ja, de är kanske fula men de är speciella. Vill jag verkligen se ut som alla andra? Nej. Folk kanske glor mer på min kjol än på mitt ansikte, vilket vore bra... Dessutom vågar jag kanske använda kjolarna mer eftersom de inte är snygga. Vet inte varför man alltid ska vara så försiktig med allt man gillar. Samma sak med parfym. Man har några man tycker luktar supergott... men använder man dem? Nej, för det finns aldrig något tillräckligt fint tillfälle som passar... vilket gör att parfymerna står i hyllan knappt använda och finkläderna ligger tjusigt vikta eller upphängda... i vissa fall oanvända. Konstigt det där... gillar man en produkt jättemycket borde man använda den mer...