2021-08-13

Mårten hjälpte mig att byta pelarfläkt idag. Jag sitter just nu och njuter av lite svalka innan det är dags att sova. Vad blir det för väder imorgon? 23 grader tror jag. Läste att Spanien ska få varmt, över 40 grader på vissa ställen. Jag har bara upplevt 41 grader en sommar för längesedan i Sevilla. Själva värmen i sig är inte så svår att stå ut med... fast jag minns att mina föräldrar hade jättesvårt för värmen. Det jobbigaste var att varje gång man tog ett andetag andades man in het luft, ungefär som i en bastu. I en bastu klarar man av det för man kan gå ut när man inte orkar mer... men när man är ute i 41 graders värme och andas... ja, man får lite panik-känslor. Det viktigaste är kanske att dricka vätska... och inte promenera omkring i en stad och turista. Har för mig att jag och mina föräldrar besökte en kyrka... eller var det kanske en katedral... äh, en stor kyrka i Sevilla där stenväggarna gjorde att det var svalare inne.

Min mage låter. Jag tål inte lök längre. Det spelar ingen roll om den är färsk eller om man äter typ färdig pastasås på burk som innehåller lök... min mage gillar det inte. Jag blir även så jävla gasig.

Ska väl kanske sova. Har ont i nacken och ångesten är inte heller bra just nu.

Va? Käkar fåglarna mat nu? Stackarna har också vänt på dygnet. Jag har alla persienner nere mer än halva dagen för att inte släppa in solljus och värme. Det blir så mörkt då. Dessutom är jag uppe länge för värmen går inte ur lägenheten... det är först vid den här tiden det börjar sjunka mer inomhus. Enligt väderappen på telefonen så är det 13 grader ute. Varför är det 18,5 på balkongen... och 25 grader inne? Ja, jag har balkongdörren öppen...