2021-08-04

Jag har upptäckt att min nya aktivitetstracker har mer statistik. Det här diagrammet visar syresättningen i blodet... nej, den visar ÄNDRINGAR i syresättningen. Det här är natten till tisdag. Som man kan se hade jag en jätteändring av syresättningen i blodet precis strax efter att jag lagt mig. Eftersom jag oftast har 99% syre i blodet så borde det betyda att syret sjunker. Jag tror att jag har nämnt tidigare att ibland när jag ska sova så typ väcker min hjärna mig med ett ryck. Kan det vara så att syrenivån verkligen sjunker så mycket som gör att hjärnan reagerar? Jag trodde det bara var hjärnan som missuppfattade allt... Jag får nog kolla varje dag och lägga på minnet också om jag haft sådan där obehaglig känsla under natten. För det är jätteobehagligt. Man är trött och håller på att somna och helt plötsligt är det som att någon injicerar en med adrenalin, kaffe eller något som gör att man rycks ur sömnen våldsamt och så pass mycket att man verkligen måste sätta sig upp. Nästan som att kroppen tror att hjärnan larmar för någon fara eller liknande. Hemskt. Jag måste komma igång med träningen igen snart så blir det säkert bättre...