1993-05-13

Datumet gör skäl för sig. Det är i och för sig inte fredag, men nära. Jag var hemma idag också. Men imorgon ska jag gå. Jag undrar vad gympalärarinnan tänker. Jag har inte simmat en enda gång den här veckan. Det skulle inte förvåna mig om hon sätter en etta i betyg på mig. Men ärligt talat så skiter jag i det. Morsan och farsan ska åka med "L2" till hennes landställe i Dalarna. Hm. Då får jag gå själv. Men det är inte så roligt att själv gå omkring där i Kungsträdgården och titta på karnevalen utan att ha någon att prata med om alla knasiga saker. Det är inte samma sak om man går med en kompis. Nej, jag går själv om vädret är någorlunda bra och jag känner för det. Oftast brukar andra människor känna som en själv. Det beror på vädret helt och hållet. Nu ska jag sova och drömma sött medan fönstret står på glänt och den ljuva försommarens dofter sprider sig in i mitt hjärta.