1993-05-10

Jag sitter just nu på golvet i mitt rum och skriver det här. Egentligen borde jag läsa företagsekonomi. Jag har nämligen prov imorgon. Men jag kan inte koncentrera mig. Det blir ju till och med en massa fel när jag skriver det här. Det enda jag har i huvudet just nu är "E". Han är ingen skönhet precis, men han var... hur ska man beskriva det... intressant. Jag kan inte sluta tänka på vad jag borde ha sagt eller inte sagt. Han satt ju tyst sen. Jag undrar om han tyckte att jag var tråkig. Och innan vi skulle gå stod jag och hoppades att vi skulle träffa dem igen... och att få ge honom en kram. Men vi träffade bara en kompis till "R" som heter "M" och så "T". Senare träffade vi också "R" och hennes kille. Alla de kramade jag innan vi gick. Jag fick veta att "E" och den andra killen hade gått för att köpa glass. Åh... vad "E" kommer att ångra att han gick och köpte den där glassen. Hoppas jag i alla fall... Men det kanske kommer någon mer chans att få träffa honom. Han känner ju "R" som i sin tur känner "J", "S" och "F", och jag känner dem. Han verkade i alla fall vara intresserad av mig i början eftersom han kom ihåg mitt namn och beslutade sig för att sitta med mig när de andra åkte med pariserhjulet. Jag kan förstå lite varför det är så svårt att få honom ur huvudet. Han är den första kille jag pratat med som verkligen var intresserad av mig och vågat prata med mig. För jag har ibland känt att vissa killar varit intresserade av mig men aldrig vågat ta första steget. Jag menar, det finns ju ett tydligt språk: kroppsspråket. Nej, nu tänker jag inte skriva mer om "E", även om jag tänker på honom hela tiden. Det här kommer väl att vara ganska roligt att läsa sedan när jag blir mer erfaren. Men just nu är det inte alls roligt. Så sluta skratta! Jag kan berätta om hur min oerhört intressanta skoldag var innan jag får skrivkramp.

Sovmorgon och morsan väckte mig två timmar för tidigt. Hon skulle iväg på konferens med båt till Helsingfors. Hon kommer tillbaka på onsdag kväll. Företagsekonomi. Lunch. Broccolisoppa. Kände mig spyfärdig efteråt. Vad vill egentligen matpersonalen? Återanvända soppan?! Sex och samlevnad istället för historia. Sjuksyster pratade om könssjukdomar. Vi fick varsin kondom och ett informationshäfte om könssjukdomar. Sedan delade hon ut lite annat material som skulle få cirkulera i klassen. Vi fick se på en film som jag redan har sett för flera år sedan. Medan vi tittade skulle "A" ge mig en tidning som cirkulerade. Rättare sagt: Han kastade den på min bänk så att kondomen och informationshäftet flög flera meter iväg. "Förlåt" sa han lite skrattande. Ja, skratta på du. Det var inte alls roligt att inför hela klassen behöva stiga upp och hämta kondomen och häftet. Jävligt pinsamt! Imorgon har jag först företagsekonomiprov sedan picknick och sen friluftsdag. Fast alla ska inte delta. Det är bara vissa utvalda från alla linjer som ska tävla. Vi andra får heja på. Nu orkar jag inte skriva mer. Inte heller läsa företagsekonomi. Jag gör det imorgon. Hmm... undrar vem jag kommer att drömma om inatt?