1993-05-24

En kort sammanfattning av dagen: När jag stod och väntade vid företagsekonomin läste jag naturkunskapspappret som "M" och jag skulle få förhör på. Men det visade sig att "M" och "F" var sjuka. Jaha. Oj!!! Det dånade just till utanför. Det är åskan som går. Det är kolsvart fast klockan bara är 18:00. Jag har aldrig sett så mörka moln. Det småregnar också. Nåväl. På historian fick jag två frågor som jag inte kunde besvara. Efter historian var jag tveksam på hur jag skulle göra. Jag gick och kollade i lärarpärmen. Lärarinnan skulle ha lektion med en trea. Fast det var rast just då. Så jag sket i allt. Jag tänkte inte sitta och vänta i två timmar. Oj! Nu är åskan bara 2 km bort. Den kommer närmare... På lunchrasten satt "J", "S" och jag ute. Det var över +23 grader. Då fick jag se en kille i röda byxor och grå t-shirt. När han kom närmare märkte jag att det var "N" från spanskan. Ja, han gick i alla fall förbi. Sen stötte jag på honom vid skåpen. Mmm... vilken fräsching... Han lade också märke till mig. Kollade rakt in i mina ögon. Åh nej... imorgon har jag spanska. Regnet bokstavligt talat öser ner nu. Som om någon vattnade uppifrån. Imorgon ska jag skolka från svenskan. Jag säger att jag ska till tandläkaren. Det kommer kanske att verka lite mystiskt eftersom jag ska dit nästa vecka. Skit samma. Fast det betyder att jag inte kan simma. Äh, jag simmar på torsdag och sedan i helgen. Nu börjar det bli ljusare ute. Morsan kommer snart med pizza. Det är mors dag på söndag. Nu dånade det till ute. Faktiskt så mycket att sakerna på hyllan skakade. Jävlar! Nu kom en ännu kraftigare smäll! Jag kände vibreringarna i hela huset. Blixten innan dånet var som om någon hade tänt och sedan snabbt släckt ett lysrör. Just nu känner jag för att skriva mycket. Inte för att det är speciellt roligt, men det blir skoj att läsa det sen. Det är synd att jag inte skrev dagbok när jag var yngre så att man skulle kunna komma ihåg vad man kände, tänkte och tyckte då. Men gjort är gjort. Det kan man inte ändra på. Nu är klockan 22:00. Det har slutat regna och det är betydligt svalare ute. Imorgon ska det bara bli +9 till +15 grader enligt väderprognosen. Men jag ska kolla imorgon på text-TV vad de säger. Det är bara 3 veckor kvar i skolan. Yippie! Tjoho! Sedan bär det iväg till Kanada i 4-5 veckor. Sedan ska jag jobba...