1993-05-18

Klockan är 17:30. Jag ska gå om 20 minuter och simma med morsan. Men innan jag går tänkte jag bara skriva lite om dan i skolan. Företagsekonomin var urtråkig. Ingen engelska! Tre håltimmar! Spanska. *suck*. Svenska. Hemskt. På min spanska finns det en kille som heter "N". Han går i en annan klass. I alla fall, han kom för sent till spanskan. Jag tittade automatiskt upp och kollade rakt i hans ögon. Tjohej! Han satte sig bakom mig. Senare när jag och de andra stod vid våra skåp och pratade så gick han förbi (han har sitt skåp i närheten). Men, nu kommer det roliga: Jag stod nästan mitt i, där man går, och när han gick förbi satte han händerna på mina axlar! Bara en kort sekund, men ändå. Först trodde jag att han inte kunde komma förbi för att jag stod i vägen. Men det fanns gott om plats. Oj... jag svävade nog i... andra himlen.