2011-04-17

För någon dag sedan så gjorde jag en wildlife rescue... kan man väl säga. Mårten och jag skulle åka från mina föräldrar sent på kvällen och när vi svängde ut från garageuppfarten så tyckte jag att jag såg något som rörde sig mitt i vägen. Jag klev ut från bilen och gick fram... och såg att det var en padda... eller kanske en jävligt stor groda. Den var större än min hand i alla fall. Den verkade ganska slö och det var inte särskilt svårt att fånga den. När jag tog upp den kände jag att den var ganska torr... vilket inte var så konstigt eftersom det är ca en kilometer till närmsta vattendrag. Mårten och jag tog med oss paddan i en stor ytterkruka som jag lånade av morsan, åkte till vattnet och så släppte jag ut den. Paddan hoppade i vattnet nästan direkt och simmade snabbt över till andra sidan. Jag hade gärna stannat och tittat lite mer på den, men det var svinkallt ute och Mårten verkade inte vilja vara kvar.