2011-04-24

Usch, allt känns jobbigt. Folk är på dåligt humör, jag mår fortfarande inte bra. Kom just hem efter att ha hämtat ut en till receptbelagd flaska hostmedicin på Apoteket. Mårten är snäll som stannade lite längre bara för att hjälpa mig. Killen i Apoteket var ju rolig... han undrade om jag brukar känna mig lite dåsig av hostmedicinen. Jag kunde inte låta bli att skratta och sedan förklara att det krävs mycket mer för att jag ens ska märka något. Ärligt talat tror jag inte att jag skulle påverkas alls även om jag drack hela flaskan. Han tyckte inte att jag lät bra med halsen och så, därför rekommenderade han att jag skulle köpa Mucoangin också. Jag har en i munnen just nu... jäklar, jag känner redan att det verkar. Den är lokalbedövande och det märks verkligen. Lite äckligt på sätt och vis... men kanske bra när man ska sova. Det är precis som hos tandläkaren när det har runnit ner bedövningsmedel i halsen. Det sticker även i tungan. Det känns... nej, just det... det känns INTE när jag sväljer... tur att allt sköter sig självt med automatik. Hm, trodde inte att det skulle bedöva så här mycket. Men det kanske även tar bort svidandet i halsen jag brukar känna av på natten. Jag sov jättedåligt natten till idag. Vaknade av att jag inte kunde andas och sedan hade jag en hostattack i säkert en halvtimme innan jag kunde somna om. För övrigt känner jag mig... okej tror jag... kanske en aning svag. Det är mest halsen som strular. Blä.

Nu ska jag sjunka ner i tv-soffan och se på något och bara vila. Jag behöver vara själv en stund...

Egentligen borde jag skölja sand. Vet inte om jag har nämt att jag köpt blåa småstenar till akvariet. Jag tänkte att det skulle vara snyggt till guldfiskarna. Dessutom ger det kanske en finare ton till vattnet också. Just nu har jag en grusblandning bestående av svarta, vita och bruna stenar. Men det ser mest brunt ut... ganska trist. Och när vattnet börjar bli skitigt (vilket det blir fort när man har guldfiskar) så ser allt ännu brunare ut.