2011-04-10

Jag har varit uppe i snart ett dygn. Nja, inte riktigt... men om ca 4 timmar. Jag har en jävla hosta och slem som inte kommer upp. Mårten och jag var hos en läkarjour tidigare idag och fick utskrivet brustabletter som löser upp slemmet och...

Ett ögonblick, jag måste ta på mig hörlurar för Mårten snarkar som en jävla... bulldozer... äh, en jävla massa decibel i alla fall. Jag hostar mycket och högt men han bara sover. Han skulle nog inte ens märka om jag dog mitt i ett hostanfall.

Nåväl, förutom brustabletterna fick jag också en flytande medicin mot hosta. Läkaren sa att det inte fungerar direkt... fan, jag borde ha skrivit upp hostmedicinen jag fick för något år sedan, den var jävligt bra. Jag vågar inte lägga mig för så pass mycket jag hostar nu... det skulle bli ett helvete att försöka sova. Så jag får väl vara vaken... imorgon när mataffärerna öppnar så åker vi och handlar och sedan får jag försöka sova när Mårten släpper av mig hos mina föräldrar.