2011-04-10

När jag ändå klagar... jag har fortfarande ont vid svanskotan så jag ska tillbaka till kiropraktorn snart och höra vad han har att säga.

Vädret är skit... Mårten är stressad för det mesta... mina föräldrar var på dåligt humör idag. Speciellt min morsa. Det känns som att jag tappar kontakten... nej, inte kontakten... samhörigheten med mina föräldrar. Jag har en teori. Jag tror ju på ödet, inte blint men det händer så mycket skumma sammanträffanden i mitt liv och annat som kanske skulle få andra att tro att de var i en psykologisk rysare. Hm, det lät sjukt. Nåväl, det är svårt att förklara. Men jag kom att tänka på att de ökande dåliga vibbarna mellan mig och mina föräldrar kanske är för att hjälpa mig att klara av den tid då de inte längre lever. För ca 2 år sedan fick jag panikångest bara av tanken att vara utan föräldrar. Det låter kanske hemskt men just nu känns det inte lika jobbigt. Vem vet, det är kanske bara ett hälsosamt tecken på att jag börjar bli en egen individ...

Hm, det där lät ju också flummigt. Utan mina föräldrar och Mårten skulle jag ju inte klara något alls. Jo, med en hel del Xanor men jag kan ärligt talat inte se någon mening med att leva utan... en bra vän framför allt. Jag vet inte om jag har skrivit det här tidigare men om jag inte hade päronen och Mårten så skulle jag ta livet av mig direkt. Vem ska jag vända mig till liksom? Knappast morsans konstiga vänner och mina släktingar bor i Canada och jag har ingen vidare kontakt med dem.

Blä, känner bara för att skriva av mig. Nu kom jag av mig... det händer väl när man plötsligt hör på radion "I just had sex". Det verkar vara poppis att chocka radiolyssnare just nu. Fast jag måste erkänna att jag gillar Enrique Iglesias låt "Tonight I'm fucking you". Gillar man inte grovt språk kan man ju lyssna på den snällare versionen "Tonight I'm loving you". Äh, skit samma. Alla svär och snackar skit... nu måste jag sluta. Mårten vaknade nyss. Hej så länge...