2011-04-14

Jäklar vad mycket dricka de har fått i Big Brother ikväll. Själv dricker jag bara min hostmedicin... men inte den jag fick först från läkaren. Den medicinen är bara skit, hjälper inte alls. Dessutom mådde jag inte så bra av den... fick nästan ångest. När jag kollade på vanliga biverkningar så förstod jag varför; yrsel, huvudvärk, hjärtklappning, darrningar och oro. Och när Mårten och jag skulle handla på morgonen... i måndags så fick vi nästan åka till akuten för jag fick en sådan jävla hostattack och när jag försökte andas in luft kom det knappt ner någon och det lät jättehemskt. Det släppte efter ett tag... men det var skitäckligt. Mårten och jag tittade på nätet för att försöka komma ihåg vilken hostmedicin jag fick för något år sedan och jag mindes att den innehöll något morfinliknande och då fanns det egentligen bara en det kunde vara: Cocillana-Etyfin. Ett av de verksamma ämnena är etylmorfinhydroklorid. Mårten hjälpte mig att ringa läkaren så jag fick den utskriven. Jag började igår kväll och redan nu märker jag skillnad. Jag hostar inte lika mycket och jag låter inte lika hes som tidigare. Den här gången ska jag spara etiketten så att jag minns vad jag ska ha nästa gång jag mår dåligt. Smaken minns jag i alla fall, det är som myggmedel. När jag berättade det för min morsa så sa hon helt allvarligt "jag vet inte hur det smakar". Men hallå... inte jag heller. Självklart menar jag ju att det smakar som myggmedel luktar. Gamla människor alltså...

Nej, nu ska jag kolla vidare på Big Brother... men inte hur länge som helst. Jag måste upp klockan åtta för Mårten ska köra mig till kiropraktorn. Det kostar 500 kr per gång man går dit... men det känns som att det hjälper att knäcka lite här och där. Dessutom är det mina föräldrar som erbjudit sig att betala för det.