2011-11-01

Jag har varit vaken i en timme nu... har käkat lite lunch och äntligen skrivit i anteckningarna från hemresan. Allt känns så jobbigt... vet inte varför. Mina föräldrar är i stan och försöker få tag i biobiljetter till sig själva och till mig och Mårten. Det är snällt av dem. Så det blir kanske något att se fram emot... att få se film. Fast samtidigt är det även jobbigt... med ångest och så.

Imorgon ska jag ta ett lååååååångt bad så jag blir fin till chokladprovningen som Mårten och jag ska på. Gratis förstås. Det är alltid kul med gratis saker. Jag har varit testpilot till lite olika hudkrämer och hårprodukter och liknande... mat ibland också.

Nä, vad gulligt! Jag såg just en ekorre ute. Just det, man kanske skulle ta och köpa lite jordnötter att lägga ut till ekorren. Jag måste hänga upp en ny talgboll också för en boll räcker bara i knappt ett dygn. Det är alltid mängder av fåglar här... talgoxar, blåmesar, hackspettar, pilfinkar, koltrastar och flera andra arter som jag inte kan namnet på. Koltrastarna hänger inte på talgbollen men de gillar att leta rester på marken... samma gäller även för skatorna som min farsa alltid jagar bort.