2024-06-28

Just nu lyssnar jag på den vietnamesiska sångaren på TikTok. När jag kom in på hans live så hälsade han på mig... så jag hälsade tillbaka i chatten. Då sa han igen "hello Vivi". *ha, ha*.
 
Min dag var skit. Jag ställde klockan på 8 imorse för Mårten skulle hämta mig vid 9 för att åka till min husläkarmottagning och träffa en sköterska (min husläkare är på semester) för att visa upp min arm.

Skit nr 1 idag var: Jag vaknade med ett ryck av väckarklockan. Oftast vaknar jag innan men inte idag.

Skit nr 2 idag: Jag brukar skicka meddelande till Mårten på Messenger att jag är vaken. Han svarar alltid, men inte idag. Jag väntade någon minut och skrev sen och frågade om han var vaken. Inget svar. Jag ringde honom på Messenger. Inget svar. Jag ringde Mårten på hans vanliga mobilnummer. Inget svar. Jag blev jätteorolig att något skulle ha hänt så jag mådde dåligt och behövde ta mer Xanor (jag tog även innan för att kunna ge mig ut).
 
Skit nr 3 idag: Jag ringde min morsa på hennes mobil. Inget svar. Jag skrev till morsan på Messenger att jag var tvungen att göra mig i ordning och undrade om hon kunde försöka få tag i Mårten. Inget svar... så jag försökte ringa Mårten igen och efter ett tag svarade han. Tydligen var det något fel på hans mobil...

Skit nr 4: Mårten hämtade upp mig och vi åkte till husläkarmottagningen. När vi hade parkerat och klivit ur bilen så sa Mårten att han inte mådde bra, att han mådde illa. Fuck, tänkte jag. Jag har kräkfobi. Jag sa åt honom att dricka vatten. Sen började vi gå mot husläkarmottagningen. Efter någon meter så gick Mårten ut på en gräsplätt... och sa åt mig att vända mig om. Helvetes jävla skit, tänkte jag och gick vidare mot husläkarmottagningen själv med fingrarna i öronen. Jag mådde jättedåligt och var tvungen att ta ännu fler Xanor. Mårten sa att han inte spydde... men vad fan skulle jag vända mig om för och gå därifrån? Bara skit med allting...

Jag gick ändå till husläkarmottagningen fast jag mådde asdåligt. Efter en tids väntande fick jag träffa en sköterska. Hon tittade på armen, klämde lite också... gjorde förskräckligt ont. Hon tyckte att den armen jag har problem med var lite varmare än den andra. Hon tog även vanliga tempen i örat och sa att jag hade feber. Jag sa att innan min mens brukar jag ha ca 37,4. Termometern visade mer men inte över 38 i alla fall. Nåväl, jag fick gå till ett annat rum där hon stack mig i fingret för att kolla snabbsänkan. Den låg på 11. Sen gick hon iväg för att hämta en läkare för att kolla på min arm. Den läkaren kollade också på min arm och sa att hon tyckte att det bästa var att jag bara lät armen läka av sig själv. Fattar inte att alla säger olika... på röntgen sa de att jag skulle ha kortisonsalva, på närakuten sa de en kräm mot blåmärken. Det enda hon rekommenderade var att jag ska smörja armen med någon fuktgivande lotion för av någon okänd anledning så är armen snustorr.

Efter åkte vi till min morsa för att berätta allt. Jag kunde inte vara där så länge för jag mådde dåligt, var tvungen att åka hem. Jag hade mat hemma som min morsa gjorde dagen innan men jag hade ingen aptit efter all skit idag så Mårten fick ta den maten. När Mårten kom hem till sig så pratade vi lite i telefon... men jag kände bara att jag mådde skit när jag pratade med honom. Jag sa som det var... att jag just nu inte klarar av att se honom eller höra honom för det enda jag kan tänkta på är det jävla "vänd dig om" och att jag trodde att han skulle spy. Jag pallar inte med sånt. Kan inte rå för hur jag mår heller.

Jag har stängt av min telefon och blockat både Mårten och morsan på Messenger. Varför jag blockar morsan? För att hon inte svarade i telefon. Tänk om det hade hänt något allvarligt och jag verkligen behövde få tag i henne? Jag vet inte hur länge jag kommer ha dem blockade. Förr eller senare behöver jag kanske mat. Jag kan inte gå och handla själv... det är också skit. Nej, jag ska bara fokusera på mig själv ett tag och försöka ta det lugnt och tränga undan all skit i mitt liv.

Jag har ingen koll alls på hur mycket Xanor jag tog idag men jag mår jättedåligt nu så jag får väl ta mer. Jag kan inte skriva mer nu för jag ser inte alls vad jag skriver. Jag måste ta smärtstillande... har ont i magen.