2024-06-20

Varenda medlem i killgruppen med dansare som jag hittade igår på TikTok följer mig nu, till och med ledaren. Jag blev glad... ända tills jag kom på att de förmodligen kommer prata med mig om jag går in på deras livesändning. Jag var inne med mitt andra konto ett par gånger och de hade knappt några tittare.

Det mesta på TikTok är kul. Det finns ett par saker som stör mig: När den som har streamen låter överdrivet glad när vissa kommer in i chatten. Jag tycker man ska behandla alla likadant, alla bidrar ju till streamaren oavsett om det är dyra gåvor, billiga gåvor, likes eller att man bara tittar på sändningen. Utan alla oss "små" tittare så hade de inte varit där de var idag. En annan sak som stör mig är när streamare ändrar personlighet... blir för självgoda. Som t.ex. killen jag följer från en koreansk Netflix dejtingserie. Han blir mer och mer förändrad för varje dag som går. För ett par minuter sedan körde han en matchning mot en annan person. Matchning är typ att under 5 minuter så tävlar de mot varandra om vem som kan få mest poäng. Poäng får de antingen från folk som dubbelklickar på skärmen (ger 3 poäng en gång per runda) eller de som skickar gåvor (olika poäng beroende på hur dyr gåvan är). Under själva matchningen finns även flera olika mini-event som t.ex. ger 3 gånger mer poäng under en kort tid. Det var någon som gav killen en ros under ett sådan event. Killen sa "tack, men skicka inte rosor när det är 3x poäng". Jag har inte satt mig in i reglerna... men kan inte förstå varför det skulle vara negativt att skicka en billig gåva just då. Spelar roll... det var bara sättet han sa det på. Det lät så otrevligt.

Det är säker mer jag stör mig på men min hjärna har slutat verka. Jag ska fixa en fågelvideo, sen borsta tänderna och lägga mig. Mår inte bra idag heller.