1994-10-11

Hej. Jag är jävligt pissed off. Story: åkte hemifrån 08:00. Framme i skolan 08:50. Gick till klassrummet. Två stycken satt utanför. En kille och en tjej. Båda verkade vara helt utflippade. Tjejen hade aldrig lärt sig något i skolan. Hon går bara dit för att träffa kompisarna. Man kan ju undra om hon ens kan läsa. Hur killen är beskrev han ganska bra själv: "Jag var borta 1000 timmar första året. Du vet, klassfester och sånt". Det kom ingen lärare klockan nio. Killen sprang efter någon för att få en cigg. Tjejen sprang efter en kille som tydligen gick i hennes klass. Jag väntade en kvart och sedan sket jag i allt. Om de vill att man ska läsa ämnena får de fan skaffa lärare först. Och så morsan som hela tiden frågar hur det går med ringandet. Jag har lust att skrika rakt i hennes fejs att jag inte har ringt någonstans. Jag är trött på hela jävla skiten.

Jag har ont i huvudet. Vid tinningarna. Mest på vänster sida. Har en slags bula där. Gör ännu mer ont när man pillar på den.

Jag skulle se musikalen Hair någon gång. Undra om det var den här veckan eller nästa? Hoppas att det var den här. Jag är helt uttråkad och huvudet bara värker mest hela tiden.

Nej, nu måste jag skärpa mig. Imorgon måste jag ut. Vart som helst.