1994-10-18

Hello. Dagens story: kom till skolan 10:20. Det stod tre killar utanför klassrummet. 10:35 kom läraren. Då kom plötsligt tio killar till! Åh nej! Ska jag bli ensam tjej? tänkte jag. Som tur var kom det en annan tjej. Det går inte att beskriva den här gruppen på annat sätt än att alla har ett IQ under fem. Det fanns bara en kille som verkade ganska normal. Lektionen var en barnlek. Först fick vi ett papper med 50 ord vi skulle översätta. Till hjälp fick vi använda ordbok. Sedan gick läraren igenom allt och sa de rätta svaren. Efter det tittade vi på en skräck-serie som heter: "The twilight zone". Kul va?

Sedan stack jag. Jag har inget emot personerna men undervisningen är inget för mig. Jag menar, tänk dig en lärare som säger "bullshit". Han tror att han är så tuff. Jävla pucko. Jag åkte till Åhléns och kollade på skivor. Alla bra skivor kostar 160 kr. T.ex. Reel 2 Real, Westbam m.fl.

Jag har nyss ringt "M". På fredag ska hon ha tjejmiddagen. Sedan får de som vill följa med till stan och festa lite. Så jag får inte glömma att ta med pengar och ID-kortet förstås.