2002-07-25

Jag kom hem för en stund sedan. Har varit och vattnat växter hos mina föräldrar... jag satt även ute en stund (trots att det var mulet) och matade några sparvar. Det var även tre talgoxar som norpade åt sig några brödsmulor. En av dem kom så pass nära som några centimeter ifrån min fot. Jag trodde att de var extremt blyga av sig, men tydligen inte.

Bussresan idag gick sådär trots Xanor. Jag försökte slappna av i kroppen och tänka på andningen. Inte världens behagligaste resa precis... men jag klarade av det i alla fall. På hemvägen klev jag av bussen vid centrum och handlade gurka och sallad. Jo, och två fruktkrämer... det var ju extrapris. Och vem kan motstå äppelkräm med kanel? Det var en del folk inne i affären, men jag hade tur för de öppnade precis en kassa till... så jag behövde bara stå en halv minut i kö... tack och lov.

Nu ska jag försöka hålla mig vaken till klockan fem då Ricki Lake börjar. Dagens ämne var visst nudister... kan bli intressant att se.