2002-07-29

Nu har jag varit ute på en promenad. Det blev en ganska lång sådan... för att ha gått den helt ensam menar jag. Men det var ganska härligt att gå i 28 graders värme... utan vind... i solskenet. Enda gången jag kände av obehag var när jag nådde punkten då jag visste att jag var halvvägs. Skulle jag ha mått riktigt dåligt hade det varit lika långt hem vilken väg jag än tog.

När jag var nere vid centrum så upptäckte jag en taxibil som stod still mitt i vägen. Föraren var halvvägs ute och hans ansikte var alldeles rött då han skrek åt två gamlingar på cykel: "Övergångsstället är för gående!! IDIOTER!!!". Jag vet inte hur lagen är, om man kanske måste stiga av cykeln och leda den över övergångsstället. Men om man ser att en cyklist är på väg så behöver man ju inte köra på den för det! Jag tror nog inte heller att taxichauffören höll den tillåtna hastigheten på 50 km/h...