2002-07-17

Mårten har just gått. Jag sitter och tittar på TV... sen ska jag lägga mig. Jag är väldigt trött.

Igår åkte vi till Skärholmens loppmarknad, Heron City och IKEA. Vi var ute i tio timmar, helt otroligt. Tiden gick väl mest åt till att kolla igenom alla prylar som folk försökte sälja på loppmarknaden. Jag hittade inget åt mig själv tyvärr, men det var kul ändå. På IKEA köpte jag bara en liten pall. Heron City var precis som jag trodde... ett ganska trist ställe.

Idag åkte vi till Bergianska Trädgården där vi letade upp en bänk, satt och drack läsk och tittade ut över vattnet. Det var ju extremt varmt idag så det är viktigt att få i sig vätska. Efter det åkte vi och spanade efter ankor att mata... vi hittade bara två stycken så vi struntade i det hela och åkte till Medborgarplatsen. Där hittade vi ett billigt kebabställe (som även hade annan mat förstås). Jag åt ett minimeal innehållande liten hamburgare, pommes frites och läsk... för bara 25 kr. Det räckte gott och väl för mig. Äta ute är ju inte min favoritsyssla precis.

Vi tittade runt i Söderhallarna en stund, men det fanns inget särskilt där tycker jag. På hemvägen tog vi en sväng förbi mataffären nära mig. När vi hade lastat in allt så drog vi ner till vattnet för att kolla om det fanns några ankor där... och vi hittade ett par som fick det sista av brödlimpan.

Så det var en heldag idag också med utflykter och så. Just det... vi körde en lite annorlunda väg idag från centrum in mot stan. Då var man ju bara tvungen att spana in huset där styckmordet ägt rum. Det syns inte så bra från själva vägen... men från påfarten till motorvägen ser man det.

Imorgon ska jag försöka åka till mina föräldrars hus och vattna lite. Jag hoppas att det går bra. Igår fick jag ta Xanor, men idag klarade jag mig utan! Tjoho!!!