2002-07-06

Mårten och jag hade tur igår när vi var inne i stan, det regnade nästan inte alls. Vi gick omkring och tittade i olika affärer, satt och åt lunch vid Burger King... fikade senare vid McDonald's. Jag hittade en snygg väska på Hötorget, den kostade bara 99 kr. Sen köpte jag två vykort av Paul Riesser ("Sprite" och "Seven up Light") och två passande glasramar.

Idag var vi hos mamma och åt lunch. Senare åkte vi några stationer med Roslagsbanan. Morsan och jag steg av vid Täby Centrum medan Mårten fortsatte mot Stockholm Östra och vidare till stan för att ta tåget hem. Det blev en del åkande igår också... både med Roslagsbanan, buss och några stationer tunnelbana. Enda gången jag kände obehag var när vi satt och åt på Burger King. Från och med nu ska jag fan inte slänga ut en massa pengar på mat jag ändå inte kan äta upp. Jag tar hellre en vanlig varmkorv eller något som jag vet att jag kan få i mig utan att må dåligt. Jag får helt enkelt acceptera att jag har svårt för att äta ute.