2002-07-18

Jag kom hem för någon timme sedan. Har just monterat ihop pallen från IKEA. Det gick ganska bra att åka till föräldrarna. När jag kom dit var det lite molnigt, men efter att jag var färdig med allt vattnande så kom solen precis fram. Jag satt en stund och njöt av värmen... samtidigt som jag passade på att mata några sparvar. Jag matade även mig själv med en Findus wärdshusrätt som jag hittade i frysen.

Resan hem var lite jobbigare eftersom busschauffören klev av vid centrum och stängde alla dörrarna. De brukar göra så ibland när det är en stund kvar tills bussen ska åka vidare. Där satt jag alltså inlåst... ensam... i värmen. Jag lutade mig bakåt och försökte slumra till några minuter. Det fungerade lite... men det var ändå en lättnad när chauffören äntligen kom och öppnade alla dörrar igen.

Idag tog jag Xanor, men jag hoppas att ju fler gånger jag åker desto säkrare kommer jag att känna mig... så att jag slipper ta de där pillerna.