2002-07-28

Nu är jag hemma igen. Idag har jag varit ganska duktig... åkt buss, klippt gräs, vattnat växter både inne och ute hos mina föräldrar, handlat mat i affären på hemvägen. Nu är jag helt slut... och det beror inte bara på värmen. Trots att jag var ensam så var det ganska trevligt hos mina föräldrar. Jag värmde en paj i mikron och satt sedan utomhus och åt och njöt av vädret.

Bussresan gick också hyfsat bra. Lite värre var det i affären då jag stod vid kassan och skulle betala. Jag hade bland annat köpt två stycken Daimglassförpackningar (inte i strut alltså). Av Mårten fick jag tidigare i veckan en kupong som skulle ge 50 kr rabatt på alla märken som tillhör Unilever. Då det är ganska många så stod det förstås inte på kupongen exakt vilka det var. Tjejen i kassan tittade misstänksamt på mig och kollade glassen flera gånger och sa att där stod det minsann inte något om Unilever. Till slut fick hon kalla efter en annan personal. Han såg lika tveksam ut. Men till slut sa han att de skulle godkänna det ändå. Kassörskan sa något i stil med att "ja, ja.. det är ju ändå inte jag som råkar illa ut om det inte stämmer".

Så jag fick min rabatt. Men usch vad jobbigt det var att stå där så länge och vänta. Efter mig fanns det dessutom flera otåliga människor som tycktes stirra surt på mig.