2004-11-11

Idag mår jag lite bättre... men jag tror att jag glömde ta Losec igen. Jag får äta en extra yoghurt eller liknande istället.

I tisdags så bytte jag B-vitamintabletter... från 50 mg till 75 mg. Det kan kanske vara en orsak till att jag mår sämre. Det är ju likadant med antidepressiva. I början mår man dåligt men sen blir det bättre. Jag vet förstås inte om det är så med B-vitaminerna... det var bara en tanke jag hade. Varför jag äter B-vitamin? Jag har säkert skrivit om det ett antal gånger förut, men jag kan skriva det igen. Jag äter en tablett som innehåller massor av olika B-vitaminer, s.k. B-complex. Bland dessa finns Inositol som jag läst någonstans att det är "en naturlig ångestdämpande substans".

Nu ska jag öppna en konserv makrill i tomatsås. Fisk ska man tydligen äta minst två gånger i veckan för att få i sig Omega-3 fettsyror. Nyttigt för hjärnan är det visst också... brainfood. *ha, ha*