2004-11-30

Jag har inte mått så bra de senaste dagarna. Det är den dumma förkylningen. Igår rann snoret och så hade jag feber... usch. Idag känner jag mig en aning bättre. Jag hoppas att jag kan äta mer än igår. Då fick jag bara i mig en yoghurt, två mackor och en halv kexchoklad (under hela dagen alltså).

Mina fåglar är ett par lustiga filurer. Förut vågade inte hannen flyga in i buren och de satt ute hela tiden (oftast på gardinstången). Men nu de senaste dagarna är det nästan tvärtom. De sitter i buren större delen av dagen! Det skedde gradvis att hannen vågade sig in i buren. Han ville förstås åt det goda kraftfodret och hirskolvarna. *ler*. Så småningom kanske jag kan hänga upp deras badkar också. Just nu står det på mitt soffbord. Det är gjort av kakel så det gör inget om fåglarna skvätter vatten hit och dit när de badar, det är lätt att torka upp.