2004-11-01

Oj, vad länge jag klarade mig utan att skriva dagbok. *ha, ha*. Som du kanske märker har jag svårt att bestämma mig för om jag ska skriva dagbok eller inte. Ibland känns det som ett tvång att jag måste skriva något varje dag, annars är det ju ingen dagbok. Fast då är det inte roligt att skriva. Men sedan börjar jag tänka på att om jag inte skriver något så blir det ett stort tomrum... och när jag senare i livet vill titta tillbaka på den här tiden så finns det inga anteckningar om hur jag mådde eller vad jag gjorde. Skit samma om det är trista saker jag skriver om... för det är ju precis hur det är. Varför försköna sanningen? Hm.

Nåväl, vad har hänt i mitt superintressanta liv de senaste dagarna? Inte mycket. Mamma är i Kanada och ringer hem nästan varje dag för att höra hur jag mår. Jag vet inte själv hur det är riktigt. Jag har börjat gå i ide inför vintern. Mörker är ingen höjdare. Jag har massor av lampor tända för man vill ju helst undvika en vinterdepression. Något annat som hjälper är dataspel... och det är exakt det som jag ska pyssla med den kommande timmen. Först ska jag bara fylla på frön åt fåglarna. Det är trevligt att ha flygande pippifåglar omkring sig igen. Men hannen vågar fortfarande inte flyga in i buren...