2004-11-02

Klarblå himmel, solsken... och kyla. Jag har inte varit ute än idag men det ser kallt ut. Farsan ringde och frågade om jag ville gå ner till vattnet och mata ankor, men jag mår inte så bra. Jag vill inte ta Xanor bara för en sådan liten grej. Jag tog tillräckligt mycket i lördags när pappa och jag var i Åkersberga och kollade in en loppmarknad. Det var skitjobbigt för jag hade ångest ett tag där. Farsan letade efter en parkeringsplats medan jag tittade lite på vad de sålde utanför lokalen. Sedan gick jag in och väntade för jag frös. Tiden gick... och gick... men ingen pappa. Efter en halvtimme hittade jag äntligen honom. Det visade sig att han hade tagit en annan ingång. Thank God för mobiltelefonen. Jag pratade med Mårten under den halvtimmen när jag ensam irrade omkring där på området.

Nu är det dags för lunch. Ska det bli Dafgårds lasagne eller Findus ostschnitzel? Eller kanske pasta? Hm, svårt val.