2004-11-06

Igår var jag och mina föräldrar i Mörby Centrum. Jag köpte inte speciellt mycket. Inget centrum kan mäta sig med Täby Centrum med sina 153 butiker, 15 restauranger och caféer. *ler*. Jag hittade i alla fall en större matskål till mina fåglar. Nu kan de sitta bredvid varandra och äta och behöver inte trängas. De gör nämligen allt tillsammans... badar också. Jag fattar inte hur de får plats i det lilla karet samtidigt. Hannen älskar att bada. Hans rekord är fyra gånger på en dag! Just nu sitter han på min uplightgolvlampa och studerar i smyg sin reflektion i fönstret. Ja, fåglar kan också vara fåfänga. Honan verkar dock inte vara så intresserad av sitt utseende... hon sitter på motsatta sidan av lampan.

Idag ska jag lägga mig tidigt. Jag och mina föräldrar ska iväg redan på morgonen. Vart då undrar du? Västerut förstås. *ha, ha*. Fortsättning följer en annan dag...