2010-03-13

Igår gick vi in på Café Opera... och gick sedan ut efter en halvtimme igen. Det var knappt några människor där och allt kändes trist.

Idag var det tänkt att vi skulle till Grodan och se J-son live... men det var så få människor utanför och vakterna verkade förhala insläppandet av folk. Tydligen tycker klubbar att det är bättre att låta folk stå ute och vänta bara för att stället ska verka populärare än vad det kanske är. Mårten och jag tänkte dock inte stå där och frysa ihjäl så vi gick till Café Opera där vi hade det kul. Jag dansade lite också. Vid ett tillfälle kom en kille fram till mig och följande dialog utspelades:

"Do you know him?" frågade killen och tittade på Mårten.
"Yes, he is my friend"
"Ah, friend for the night?"
"No, we have been friends for 7 years"
"That's bullshit, I don't believe you"

Vad då? Är det så svårt att tänka sig att Mårten och jag är vänner? Hm! En annan kille som var betydligt trevligare var 18-åringen som stötte på mig för några veckor sedan. Han kom fram till mig när jag dansade och frågade om jag kom ihåg honom. Självklart! Sedan sa han en sak till Mårten. Enligt Mårten så sa killen: Ta hand om den där tjejen, hon är jäkligt fin. Haha, kul om han verkligen sa så. Det uppskattar jag verkligen.

Nu ska Mårten och jag äta lite och sedan sova. Jag längtar efter mitt varma täcke för jag fryser som fan.