2010-03-27

VIP-människor stannar tydligen inte länge när det är events. De flesta gick bara in, tog sina gratis prylar och gick sedan. Många dök säkert inte ens upp. Tycker det är lite oartigt... men det gjorde att det fanns en hel del trosor kvar när resten av Café Opera öppnades för oss vanliga människor. Vi lyckades få ett par trosor i olika färger. *ha, ha*.

Idag är jag tröttare än trött. Kan man säga så? Äh, det är min dagbok... jag skriver vad jag vill. *skratt*. Om du undrar vad Mårten och jag gjorde i Lilla hotellbaren så kan jag informera om att vi tittade på en kanadensisk grupp som uppträdde (Swollen members). Det var ganska cool musik. I början av "showen" så vände sig en av sångarna mot mig och sa något. Jag tror att han frågade om jag fick en bra bild eller så eftersom jag stod med kameran och fotade. Jag minns inte riktigt, jag var lite borta och så var det pinsamt att alla vände sig om och tittade på mig bara för att han pratade med mig. Jag mumlade något och log lite och sen fortsatte showen. *ha, ha*. En snäll kille som var med i gruppens crew (sorry, hittar inget bra svenskt ord) frågade Mårten om han skulle ta våra jackor så att vi slapp hålla i dem. Sen lade han dem på deras "VIP-soffa". Konstigt nog så frågade han inga andra, bara oss. Det var lite coolt. Senare under kvällen så satte sig en av medlemmarna i gruppen på min jacka... men vad gör väl det... det är inte många som kan säga att en Swollen member har suttit på deras jacka. *ha, ha, ha, ha*. Efteråt när vi skulle gå och hämta våra jackor så frågade de om jag ville bli fotad med en av sångarna. Ja visst, varför inte? *he, he*

Det hände en till kul grej igår kväll när jag kom hem och kollade mailen. Jag hade fått mail från ett skivbolag. En av deras artister (inte Sveriges bidrag) som ska vara med i Eurovision song contest uppträdde på ett ställe här i Stockholm för ett tag sedan. Mårten och jag var där och jag tog ett par bilder. En bild blev väldigt lyckad så jag lade ut den på nätet. I mailet jag fick så frågade skivbolaget om de skulle kunna få använda fotot jag tog. Häftigt va? Jag sa självklart "ja". De skrev att om de publicerar bilden så kommer de skriva att det är jag som tagit fotot. Giriga människor skulle kanske velat ha betalt men jag tror på karma. Dessutom är det bara roligt att sådana här saker händer. Jag är tacksam för minsta lilla grej som förgyller vardagen.