2010-03-08

Jag ska nog sova snart... är ganska trött. Jag hann inte med särskilt mycket idag men jag tänker inte stressa för att hinna. Man dör inte av att ha ett par kassar för mycket i köket. Ja, mitt kök ser ut som ett bombnedslag om du undrar. När jag har köpt något så ställer jag bara in påsen på golvet i köket för jag orkar inte packa upp allt på en gång (förutom sådant som ska in i kyl eller frys förstås). De dagar jag har tid och ork så går jag igenom allt och lägger saker och ting på sin plats. Ibland går det ett tag tills jag plockar upp prylarna och då är det nästan som julafton för jag hittar en massa saker som jag helt och hållet glömt bort att jag köpt. *ha, ha*.

Med tanke på att ens ekonomi är botten så blir det inte så många kassar framöver. Det gäller att snåla ännu mer och utnyttja gratis-grejer till max... t.ex. gå på VIP-kvällar och förtära gratis mat och dricka. Jag fick en inbjudan idag. Kul! Då har man något att se fram emot. Mitt liv känns så tråkigt ibland. Varje liten grej som bryter den sega vardagen är välkommen.

Tengo la camisa negra,
ya tu amor no me interesa;
lo que ayer me supo a gloria
hoy me sabe a pura...


Bra låt det där... Juanes - La camisa negra. En annan bra låt är Massive Attack - Angel. Känslorna bara väller över när man lyssnar på den.