2010-03-18

Jag och mina föräldrar kom hem för en stund sedan. Vi (hela min familj och Mårten) var på Standup comedy i biografen Skandia. Jag mådde inte alls bra under större delen av "föreställningen"... speciellt inte eftersom paret som satt bredvid mig stank billig sprit. Mårten och jag bytte platser i pausen eftersom det fanns några lediga stolar längre bak i salongen. Jag gillade inte alls humorn under kvällen... jag skrattade kanske ett fåtal gånger. Tur att biljetterna inte kostade något för oss.

Tidigare idag var Mårten och jag vid Operaterassen... igen. Igår var vi där till strax efter 1 på natten och i förmiddags runt 11 så gick vi in för att uppleva ännu mer av Coca-Colas FIFA world cup trophy tour (Mårten hade vunnit biljetter även till dagens evenemang). Det bjöds på Coca-Cola (såklart), en grupp vid namn Urkraft uppträdde, man kunde spela ett fotbollsspel på Playstation 3, testa på att sparka en boll så hårt man kunde i mål... och lite andra aktiviteter. Det fanns ett par kända fotbollsnissar där, men jag kan ju inget om sådant... ska fråga Mårten imorgon vad de hette. Ja, just det! Höll ju på att glömma det roligaste. Vi fick gå ner till Café Opera och ta på oss 3D-glasögon och se en kortfilm om Coca-Cola och fotboll. Skithäftigt! Sedan fotades vi tillsammans med pokalen. Jag såg den redan igår när den avtäcktes men idag stod jag bara några centimeter ifrån den... wow... *ha, ha*. Sen fick vi våra foton och varsin ursnygg t-shirt.

Hm, det känns som att jag har glömt något... som jag skulle skriva om. Äh, jag skyller det på Xanoren. Jag tog visserligen bara två stycken imorse (det var därför det var asjobbigt i biosalongen). Jag tycker Xanor är jättebra, utan det skulle jag inte komma utanför dörren. Den enda nackdelen är att minnet inte är det bästa när man tar tabletterna. Hur ska jag förklara... när jag har tagit Xanor så känner jag mig ganska normal, alltså klar i huvudet. Jag blir inte särskilt påverkad. Men... bara några minuter efter att jag sagt eller gjort något så kan jag helt och hållet ha glömt bort vad jag sa eller gjorde. Om jag minns rätt från när jag läste på om Xanor så är det närminnet som påverkas... Hm, bra mening jag fick ihop där: "om jag minns rätt så är det närminnet som påverkas". Min hjärna hittar på lite lustiga saker ibland. Vi var och handlade idag efter den halvroliga kvällen. Morsan skulle ha jasminris men det fanns inte en enda förpackning... av något märke. Allt var slutsålt. Från ingenstans (okej, det kom väl från min hals) hörde jag mig plötsligt säga: "Folk har kanske missuppfattat vilket typ av ris man ska ha till påsk". Det konstiga är att det verkar som att ju sämre jag mår, desto mer skämtar jag. Kan det vara något omedvetet sätt att få en att må bättre? Nåväl, även om jag inte alltid skrattar åt mina egna små ordvitsar och skämt så tycks jag i alla fall roa Mårten. Hans favorit som jag någonsin har sagt är nog när vi skulle leta efter min gata på en karta. Han hittade den inte och sa då: "Konstigt, den är inte utmärkt". Jag svarade: "Nej, den är superb".

Nog med vitsar för idag. Jag ska sova. God natt!