2010-03-22

Nu är städtanten (jag) färdig för idag och ska ta det lugnt. Kanske koppla av en stund framför TVn. Sen ska jag äta en tidig lunch, se mer TV, äta tidig middag och sedan vänta på att Mårten ringer på dörren.

När Mårten åker hem, inatt eller imorgon så ska jag vara hemma själv i ett par dagar för att fixa lite och lyssna efter hur mycket den nya grannen låter. Den grannen som lät mest har nämligen flyttat... så om den nya inte för lika mycket oväsen så kanske jag kan flytta hem igen. Men jag tänker inte ha för stora förhoppningar, då blir jag bara besviken om det inte går. Jag vet att det är fel att vara negativt inställd till det mesta. Men då kan man ju bara bli positivt överraskad... eller så blir det precis som man trodde. Jag tänker i alla fall ge det ett par månader för det tar ju tid för folk att möblera och fixa saker och ting.