2010-10-14

Jag mår lite illa just nu... har väl ätit för många sockerfria pepparkakor. Jag känner mig helt slut. Jag vann biljetter till en konsert igår men när Mårten och jag kom dit så sa vakterna att det bara gällde en person. Jag försökte få tag i tävlingsansvariga men lyckades inte. Mårten tyckte att jag skulle gå in själv... så jag gjorde det. Fy fan vad jobbigt det var med ångesten när jag stod och väntade på artisten. Visst, jag klarade av att vara där inne i några timmar själv (med Xanor) men det var sjukt jobbigt.

Mårten och jag är hemma hos mig. Vi ska sova nu för Mårten ser redan ut som att han sover. Utanför min port så sitter det en katt. När vi kom hit runt 22... eller vad klockan var... så fanns det en liten grå katt ihopkrupen intill dörren. När Mårten gick ut en gång till senare för att slänga sopor så var den kvar... så för några minuter sedan gick jag också ut för att slänga ännu fler sopor (ja, jag är expert på att producera sopor) och katten är kvar. Den har inget halsband så antingen är det en innekatt eller... ja, jag vet inte. Tycker synd om den bara för det är inte varmt ute precis. Fast kylan klarar den kanske av... jag tror att den mest är hungrig. Känns lite halvtaskigt ändå att lämna den där... men vad ska man göra? Den är lite rädd för Mårten men mig verkar den gilla. Den spann jättehögt när jag klappade den och så buffade den till mig med sitt huvud hela tiden. Hur gulligt som helst. Nåväl, imorgon är den säkert borta eller så tar någon hand om den... eller så kommer den förhoppningsvis tillbaka till sin ägare. Fast katten var rätt smal... inte för att jag är någon kattexpert precis...

Just det... sova. Mårten sitter och sover. Kanske bäst att väcka honom innan han får ont i nacken eller börjar snarka.