2010-10-29

Jag vet inte om jag ska fortsätta med min dagbok här. Det finns en anledning till att jag inte skrivit så mycket och det är att min morsa läser dagboken. Jag vet inte varför, men det känns inte som att jag kan vara mig själv och skriva exakt vad jag tycker om saker och ting. Hon överreagerar på en del jag skriver. Om jag t.ex. skriver att jag önskar att jag vore död så betyder det inte att jag tänker ta livet av mig. Det kan bara vara ett starkt utryck på att jag är trött på all skit. Dessutom känns det som att "vad ska jag prata med morsan om när vi träffas IRL". Jag kanske har något skitkul att berätta och så ser jag på hennes ansikte att hon redan har läst det i dagboken.

Jag vet inte... antingen så lägger jag ner dagboken eller så fortsätter jag skriva privat och lägger sedan ut inläggen med några månaders fördröjning.