2010-10-11

Trött, trött, trött. Det beskriver väl allt egentligen. Jag har rensat grus till akvariet i evigheter. Ärtan simmar... nej, förlåt... Ärtan flyter omkring i sitt slott just nu. Han/hon tar en liten siesta. Jag trodde att Ärtan skulle välja att sova i "boet" som ser ut som en apelsin eftersom den har gjort det i flera månader. Men nej... Ärtan trivs bra i slottet. Moroten är i skambunken... alltså den mindre plastbunken där de båda var förut. Moroten har varit elak och nafsat på Ärtans stjärtfena så nu bor de var för sig. Enligt en fiskexpert kan det bero på att Moroten var uttråkad. Jag tänkte vänta till Ärtan får tillbaka sin fena och sedan testa att ha båda i akvariet. Går det inte så gör jag mig av med Moroten... tror jag.

Idag har jag badat och tvättat håret för imorgon hälsar Mårten på. Han stannar ända till fredag. Hoppas vi kan hitta på lite kul grejer att göra... och kanske köpa en ny kamera. Jag tror att jag har hittat en annan modell där batteriet räcker längre och den fotar även bättre i dålig belysning.