2020-11-10

Alla verkar skrika "ja, ja, ja!" till alla vaccin som helt magiskt snart är färdiga. Jag säger "nej, nej, nej". Tänker verkligen inte ta något vaccin... bara om man blir tvingad. Har alla glömt hur vaccinet mot svininfluensan påverkade många människor? Nej, de flesta tänker väl inte på stackarna som måste leva med narkolepsi och andra problem.

Så idiotiskt att jubla för något som inte har testats ordentligt. Känns som att man lever på 1800-talet. "Testa doktor Hoffenpoffs elixir, det fungerar... garanterat!".

Jag brukar sällan komma ihåg vad jag drömmer men de gånger jag gör det så är det aldrig riktiga människor med. Alltså, min släkt och vänner är inte med. Aldrig. Jättekonstigt. Natten till idag hade jag en udda dröm. Av någon anledning så var det jag och ett par okända människor till som försvarade oss mot en av Skarsgård-bröderna... minns inte vem, kanske Bill? Vi fick slut på ammunition och då sa en av killarna som var med oss "men jag är ju världens starkaste man, jag kan ta mynt eller vad som helst och med min styrka klämma ihop dem till ammunition". Så jag gav mig iväg för att leta mynt på gatorna. Jag hittade en hel del men vid ett ställe hittade jag en digitalkamera... inte urgammal men inte sprillans ny. Jag tänkte att jag skulle kolla vad som fanns på för att kunna reda ut vems kamera det var... men jag behövde ström och drog sladdar överallt, skarvade osv tills jag fick ström till kameran men ändå kunde sitta på ett någorlunda säkert ställe och leka detektiv. Jag tittade igenom en del, inte allt men ett namn dök upp så ofta och på ett sådant sätt att jag misstänkte att det var den personen som ägde kameran. Nu kommer det konstiga... namnet som dök upp var Gnom Adel. Öh, varför? Det är ju inte ens ett namn. Och varför var det i drömmen så viktigt att komma ihåg det? Skumt.

När jag googlar på det namnet får man faktiskt upp några träffar... och bilder på någon hund. Googlar jag på Hoffenpoff (som jag bara hittade på) får jag också några träffar. Vänder man på gnom adel blir det "leda mong". Huh? Som sagt, konstigt.