2020-11-08

Apropå saker som inte fungerar... vad har hänt med Facebook Gameroom? Jag har under en längre tid spelat ett spel både åt mig själv och åt Mårten. Jag spelar i tillverkarens egen app men hjälpte Mårten via Facebook Gameroom. När det blev tjafs sa jag att jag inte tänkte hjälpa honom mer och loggade ut från hans konto. Jag försökte logga in som mig själv men det finns ingenstans att logga in. Det enda som hände när jag öppnade Facebook Gameroom var att en ny webbsida öppnades men där var jag ju redan inloggad. Jag avinstallerade skiten och tänkte att om jag laddar ner den på nytt så borde jag få alternativet att logga in. När jag skulle installera programmet igen... så hittade jag ingenstans att ladda ner jäkla Facebook Gameroom. Tidigare kunde man klicka på ett spel i webbläsaren och då fick man alltid upp en ruta där det stod typ: "Vill du fortsätta spela via webben eller öppna spelet i Facebook Gameroom". Så står det inte längre. Så jag kan inte spela mina spel där, bara via webben... och vem vet hur länge det går efter att flash inte längre stöds.