2020-11-14

Hoppsan, jag har inte lagt mig än. Ångest, depression, gasig mage osv.

Sitter som vanligt på toa och läser nyheter. Hela tiden är det tjat om andra och tredje vågen av viruset. Nej... det är fortfarande första. Skit samma... folk kommer dö som flugor en månad efter nyår.

På spansk TV sa de igår att i Frankrike hamnar en person på intensiven var tredje minut. Italien har totalt kaos... men ingen pratar om Tyskland som låg stadigt ett tag men den senaste tiden ökat med flera hundra tusen smittade.

Ingen verkar heller tänka på att ju fler smittade det finns desto värre blir problemet. Det ökar ju lavinartat. Smittar en person 2 och de i sin tur 2 och alla andra också så ökar det ju såhär... 2, 4, 8, 16, 32 osv. Jag tror folk smittar fler, säg att det skulle vara 10. Då blir siffrorna 10, 20, 40, 80, 160, 320 osv.

Äh, nu ska jag räkna får. Nej, jag orkar inte. Jag sover istället. Jag tog en flunitrazepam för flera timmar sedan för att jag skulle slippa ångest och kunna sova djupare. Tydligen glömde min hjärna bort det. Jag menar att om jag hade lagt mig en stund efter att ha tagit tabletten så hade jag nog sovit som en stock. Varför höll jag mig vaken? Har spelat lite dataspel... lätt att fastna i det. Fast det är ju tanken från början... att spela för att glömma tid och rum.