2020-11-11

Idag var jag ute och handlade mat med Mårten (ja, vi pratar med varandra igen tack och lov). Fan vad mycket folk det var i affären. Det verkar inte spela någon roll längre vilken tid eller dag man åker... det är alltid proppat med människor överallt. Jag handlade bara det absolut nödvändigaste. Är det ett ord förresten? Eller heter det "mest nödvändiga"? Jag är trög idag för det var jättejobbigt att försöka hålla avstånd till folk... helt omöjligt. Många fler har börjat använda mask, även gamla. Det är väl bra... antar jag.

Jag får storhandla någon annan dag... kanske byta butik också. Nej, måste bara hitta en dag och tid då det inte är en massa gamlingar eller småbarnsfamiljer ute. Det är så många som går två eller fler och handlar. Om jag inte hade mina problem skulle jag handla själv... men nu har jag ju problem så jag kommer ingenstans utan piller och Mårten eller morsan.