1998-11-26

Hej! Vilken underbar dag! *skratt*. Det gick jättebra hos kinesiologen. Det var en lite annorlunda upplevelse, men ändå väldigt uppmuntrande och givande. Nu så här efteråt känner jag mig lugn på något sätt... som om den värsta oron i kroppen har försvunnit. Kanske är det inbillning... eller inte, men jag känner i alla fall av en skillnad och det är väl huvudsaken. Till och med min ryggont har mildrats...

Jag har även fått lära mig "själv-healing". Tror man inte på sånt så är det okej, men det hjälper mig att bli lugn och avslappnad. Och viktigast av allt: jag försöker sluta upp med att tänka negativa tankar. Hur? Jo, så fort jag börjar tänka på något negativt så hajar jag till och tänker på någonting positivt istället. Inte: "åh... vilket trist väder det är ute, jag skulle helst vilja dra täcket över huvudet och sova" utan hellre: "Okej, vädret är inte det allra bästa, men varför tänka på det när jag sitter här inne i värmen och umgås med mina vänner".