1998-11-03

Tänkte kolla på TV (som vanligt) men märkte att jag redan hade sett filmen som visades. Finns inget på de andra kanalerna heller.

Jag fryser... fast jag vet inte varför. Elementen står nästan på max och termometern visar 22 grader. Kanske det beror på att jag har badat och har blött hår? Ja, det är nog det. Man måste ju se lite hyfsad ut imorgon när det är öppet länge på föreningen.

Idag har jag känt mig lite mindre nedstämd än igår, men ändå inte speciellt glad. Inte blev det bättre när jag kom hem från SPS och upptäckte att telefonräkningen hade kommit. Tydligen så har jag tillbringat 200 timmar på Internet de senaste tre månaderna. Men tack vare att jag har Telebonus 2 (där man får 15% rabatt) så blev det 195 kr billigare. Fast jag får ändå betala 1700 kr sammanlagt... Det är inte vidare kul, men värre räkningar har man haft. Den värsta var på över 4000 kr. Men Internet är värt vartenda öre... tror jag.

Min kompis som ringde i söndags ville att jag skulle komma på en klassträff. Det är de som jag gick tillsammans med i 9:an som ska träffas. Jag var på en klassträff för några år sedan... och det var oerhört trist. Och vad ska man säga nu när man möter dem?

"Hej, det var längesedan! Vad jag har gjort sen sist? Ja, först så hoppade jag av gymnasiet, blev deprimerad, stannade hemma, kunde inte gå utanför dörren, försökte ta livet av mig, hamnade på akuten, psyket i 6 månader, behandlingshem i 6 månader, käkade mediciner, träffade oändligt många psykologer osv... har konstaterat att jag lider av panikångest med agorafobi samt social fobi, men annars har det inte hänt något speciellt. Hur har du haft det själv?"

Nej, jag tror inte det... jag stannar nog hemma.