2000-08-03

Jag sitter här på mitt rum och skriver lite i dagboken för att få tiden att gå fortare. Jag är inte ett dugg trött, men de andra ska säkert lägga sig snart och då kan inte jag heller vara uppe. Jo, i mitt rum förstås... men hur kul är det?

Vi har exakt tre dagar kvar i Spanien. Sedan bär det av hemåt. Det ska bli skönt att få sova i sin egen säng.

Jag undrar om vi ska till Murcia ändå någon dag? Det skulle vara perfekt för då kan jag ta några foton till (ja, jag satte i den femte filmrullen också). På den första rullen finns det en del gamla bilder, från den tiden då... hrm, ja då det fanns en annan person närvarande... så att säga. Jag kommer inte ens ihåg vad jag fotade då, så det blir verkligen en överraskning.

De senaste dagarna har jag vaknat mitt i natten och varit hungrig. Det beror nog på att jag inte äter så mycket på kvällen (som jag brukar göra i vanliga fall). Jag får inte ner så mycket för jag har alltid en korkad tanke i huvudet att "tänk om jag mår illa på natten, kanske precis när jag har lagt mig?" Och man vill ju inte må dåligt, det är ju det värsta som kan hända en, eller? Nej, förstås inte. Men det känns jobbigt ändå.

Tidigare ikväll satt vi och kollade på nyheter. "L2" frågade vad något på spanska betydde och jag kunde inte svara. Alltså, jag förstod det på spanska men jag hittade inte orden på svenska. För under den tid vi varit här så har jag gått in för att lära mig så mycket som möjligt av språket. Jag lyssnar på radio, ser på TV, lyssnar på folk omkring mig... så det blir nästan så att jag tänker på spanska. Det skulle inte förvåna mig om jag en tid framöver av misstag råkar säga ord på spanska.

Usch, jag känner mig hungrig redan nu. Vad ska jag käka? Och farsan har säkert redan lagt sig så det är ingen idé att prassla med chipspåsen. Men... vänta ett tag. Jag har ju mina Pringles... och... och... kexchoklad!! Fast då dyker de där otrevliga finnarna upp. Hm, okej då blir det Pringles.