2000-08-26

Vi var i Parken Zoo i Eskilstuna och gick omkring där i ca två och en halv timme. De hade en hel del häftiga djur, bl.a. komodovaran, vita tigrar, surikater (de är ju bara för gulliga) och geparder. Vid ett tillfälle satt vi ner vid ett fik och jag bjöd mina föräldrar på glass (jag hade så jävla mycket småmynt). Där gick det omkring en påfågel och tiggde mat av folk. Den var inte alls skygg utan kom väldigt nära.

Efter besöket i parken, på hemvägen när vi var vid Enköping svängde vi av mot Västerås istället för Stockholm. Varför? Jo, när vi ändå var i närheten av mitt favoritgodisställe så kunde vi stanna till där. Det ligger vid Hummelsta och de har flera hundra godissorter... och det kostar bara 4,95 kr/hg. Jag köpte godis för ca 50 kr och en energidryck för 12 kr. Jag köpte den inte för innehållet utan för flaskan (den ser ut som en handgranat). Passande namn också... "Bomba". Den innehåller bl.a. en hel del koffein och jag vet att det inte är så bra att dricka när man har panikångest, så jag får ta det någon dag när jag inte ska någonstans. Med i godispåsen finns också ett stort tuggummi som jag inte kunde motstå att köpa. Diametern på tuggummit är minst 5 cm. Nu kan jag inte skriva mer. Det spelar ingen roll att vi åker på en motorväg, jag blir ändå åksjuk.