2000-08-05

Sol och värme... och så ska man hem till det kalla regniga Sverige. Jag tror det var första eller andra veckan här i Spanien, så visade de på nyheterna bilder från norra Sverige om översvämningar. Vi har också kollat Stockholmsvädret på text-TV. Det har inte sett något vidare ut. Runt +20 grader oftast och antingen nuboso (molnigt) eller lluvioso (regnigt). Aldrig despejado... men det kanske blir bättre när jag kommer hem. Jag ska försöka dra med mig lite av den +35 gradiga värmen och solskenet. *skratt*.

Imorgon på planet blir det första gången jag kommer ha på mig strumpor på fyra veckor. Jag har alltid gått omkring barfota, i tofflor eller sandaler... men aldrig behövt använda det enda paret strumpor jag hade med mig. *ler*.

Jag har lite huvudvärk. Jag har nog sovit för mycket. Igår somnade jag vid elva och sov sedan till halv elva idag. Boken har jag läst ut, så nu sitter jag bara här och skriver meningslösa saker. Och lyssnar på radio förstås.