2000-08-06

Nu har jag käkat färdigt. Det var en riktigt god lasagne. På förpackningen stod det att den var efter ett Findus-recept. Jag tog en Xanor för en timme sedan. Jag känner inte av den särskilt mycket än, men det kanske kommer senare. När klockan blir 6 ska jag känna efter hur jag mår. Om det behövs så tar jag en tablett till.

I förmiddags kom det faktiskt några droppar regn. Nåja... en hel del droppar regn. Men det varade bara i ca 20 minuter. Sedan kom solen fram och allting torkade upp väldigt fort.

Om ca en timme ska jag till det lilla centret i närheten och se om jag kan hitta något för 735 pesetas. Det är lite mindre än 40 kr. Jag såg en praktisk (tror jag i alla fall) plastgrej som man kan använda för att koka ägg i mikron. Men jag vet inte, kanske jag hittar något annat. Igår och tidigare idag såg jag några ganska snygga vaser. Fast de var alldeles för stora för att ha med sig i handbagaget. Och så har jag ingenstans att ställa de hemma heller. De skulle bara försvinna bland allt annat som trängs i min lilla lägenhet.

Jag har nästan packat färdigt. Det är bara osten, mina glasögon och kläderna jag har på mig nu som ska ner i resväskan. De dyrbaraste och ömtåligaste sakerna tar jag i ryggsäcken (mitt handbagage).

Nu ska jag gå ut i trädgården och sätta mig en stund i solen med de andra.